Fernando Carmona

Visual Artist. Co-founder & Art Mgmt. at Kripties Art Gallery

ARTWORKS: ON SALE / EN VENTA

BIO & CONTACT

Co-founder and Art Mgmt. at Kripties® Art Gallery

The language of FC, seems to continue adding references in a production that as almost always is linked to a personal or professional trigger as a starting point in a process of inspiration sometimes almost therapeutic and in which he immerses himself in factors that provide content to other projects not always artistic in a process of permeability and compression of what really occupies him generating this language itself purely artistic.
The exploration of Japanese calligraphy, is on this occasion is the trigger of Calligraphy 0 , as a result of an evolution in the purely conceptual betting on the emotion itself after a process of prior experimentation finds in the sōsho calligraphy (草書) its reference. It is the most difficult style of calligraphy to master. The characters flow into each other. The cursive style of the sōsho should imitate «the way the wind blows through the grass».
It is also, the Bahaus, and references to abstract expressionism generating diverse proposals but of great effectiveness and artistic resolution.

Socio fundador y Art Mgmt. en Kripties® Art Gallery

El lenguaje de la FC, parece seguir sumando referencias en una producción que como casi siempre está ligada a un detonante personal o profesional como punto de partida en un proceso de inspiración a veces casi terapéutico y en el que se sumerge en factores que dan contenido a otros proyectos no siempre artísticos en un proceso de permeabilidad y compresión de lo que realmente le ocupa generando este lenguaje propio puramente artístico.
La exploración de la caligrafía japonesa, es en esta ocasión es el desencadenante de Caligrafía 0 , como resultado de una evolución en lo puramente conceptual apostando por la emoción propia tras un proceso de experimentación previa encuentra en la caligrafía sōsho (草書) su referente. Es el estilo de caligrafía más difícil de dominar. Los caracteres fluyen entre sí. El estilo cursivo del sōsho debe imitar «la forma en que el viento sopla a través de la hierba».
Es también, el Bahaus, y las referencias al expresionismo abstracto generando propuestas diversas pero de gran eficacia y resolución artística.